Ty, który tu wstępujesz, żegnaj się z nadzieją!
Wszystkie ewentualne podobieństwa są nieprzypadkowe. Imiona zostały zmienione ze względów bezpieczeństwa. Autor nie odpowiada za bezpośrednie, pośrednie, incydentalne lub trwałe szkody wynikające z wadliwego, błędnego lub niewłaściwego użycia. Uwaga, sceny drastyczne! Wszelkie prawa zastrzeżone. Możesz mieć inne zdanie.

sobota, 22 września 2012

Dla pani Beatki

Dzisiaj nie byłam zbyt miła, a nie mam pomysłu, jak to naprawić.
Beata – żeński odpowiednik imienia Beat, pochodzi od łac. słowa beata oznaczającego błogosławiona, szczęśliwa, przynosząca szczęście. Imię to jest także tłumaczone z języka greckiego od słowa "beatus" i oznacza "walcząca".
Jestem fanką źródłosłowów łacińskich.
Znane osoby, o imieniu Beata, a właściwie te znane osoby, które znam:
Św. Beata
Beata Artemska – tancerka, aktorka, reżyserka i scenarzystka
Beata Jarmołowska – projektantka odzieży, artystka
Beata Kamińska – pływaczka
Beata Kempa – posłanka na Sejm RP
Beata Kozidrak – piosenkarka
Beata Łaska z Kościeleckich – pierwsza polska taterniczka
Beata Mikołajczyk – kajakarka
Beata Obertyńska – poetka
Beata Pawlikowska – dziennikarka, podróżniczka
Beata nie ma za to zdolności do nauk ścisłych i wszelkie cyferki - poza tymi na koncie - sprawiają jej wiele problemów. - tak, zaufajmy internetowi.
Jeśli chodzi o miłość to znaczenie imienia Beata mówi nam, że jest ona osobą, która często zmienia partnerów, która lubi zdradzać i nie ma z tego powodu nawet wyrzutów sumienia. Jest bezwzględna dla mężczyzn i wybiera tylko tych, którzy spełnią jej zachcianki To bardzo ciekawe. Mam wrażenie, że mój mózg został rozkawałkowany. Już nigdy nie uwierzę w swoje szczęśliwe cyfry i inne takie bzdety.
To bezsprzecznie mi się kojarzy z panią Beatką, blondynka, języki.

3 komentarze:

  1. Moja nauczycielka bardzo mi odradzała wszelkie tego typu książki "językowe". Bardziej szkodzą niż pomagają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam wyszukiwać znaczenia różnych imion! :> zawsze coś ciekawego można znaleźć, choć nie ma co się opierać na opisach charakteru przy danych imionach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, znaczenia imion. Dobra, przyznam się, że sama nie raz wyszukiwałam znaczenie mojego. Fakt, że niektóre rzeczy się sprawdzały, ale większość potraktowałam raczej z humorem. :)

    OdpowiedzUsuń